.breadcrumbs{padding:0px 5px 5px 0;margin-bottom:20px;margin-top:0px;font-size:11px;color:#ff0000;border-bottom:1px dotted #bbb;} -->

Fizz bertunang, saya yang kena - Almy

Di gosipkan oleh Unknown on Sunday 17 February 2013 | 19:30


Panggilan telefon daripada teman-teman pada malam Ahad minggu lalu membawa kejutan dahsyat dalam hidup Almy Nadia. Ketenangannya terganggu. Sejak Isnin, telefon bimbitnya tidak henti-henti berdering. Ada yang dijawab bahkan ada juga yang dibiarkan putus asa dengan sendiri.

Kepada setiap wakil media yang menghubunginya, pelakon yang terkenal menerusi drama Dunia Baru itu hanya mampu memberi sepatah dua kata. Selebihnya, dia mohon agar tuan empunya badan yang harus dicari, bukan tanggungjawab dia untuk menjawab segala persoalan yang bertubi-tubi dihamburkan ke telinganya.

"Sebenarnya saya tidak mahu memberi komen dan maklum balas berkenaan pertunangan Fizz Fairuz. Dia yang bertunang kemudian hilang, tetapi saya yang kena menjawab. Saya pula yang jadi mangsa keadaan.
"Lagi pun saya tidak mahu dihentam nanti. Saya pun sedar, ketika ini ramai yang sedang memerhatikan saya, ramai yang hendak dengar apa pula yang bakal keluar daripada mulut saya. Lebih baik saya tidak bercakap banyak sebab sebelum ini pun, saya yang dilihat banyak cakap," luah Almy Nadia Shaiful Khairil, 27, ketika dihubungi Sensasi Bintang baru-baru ini.
Mengalih topik agar emosinya tidak terlalu didesak oleh kehancuran cinta yang sedang dialami, pelakon yang baru selesai menjalani penggambaran drama bersiri Cermin Kasih Amira diajak bercerita tentang hari esok. Meminjam kata orang lama, barang yang lepas usah dikenang jika dikenang meracun diri, Almy reda dengan ujian yang harus ditelan ini.
almy nadia
Almy Nadia
"Mungkin Tuhan sayangkan saya, sebab itulah Dia berikan saya ujian ini. Kami pun baru bercinta-cinta, bukannya suami isteri. Cuma satu sahaja yang benar-benar ingin saya katakan, apa yang terjadi ini ibarat memulangkan paku buah keras. Berani kerana benar," lentur Almy yang mengakui dia juga lemah seperti wanita lain yang berdepan saat putus cinta.
"Siapa yang tak menangis. Hanya Tuhan sahaja yang mampu memahami perasaan saya ketika itu. Mula-mula dapat tahu hal itu pun daripada teman-teman. Terduduk juga saya apabila dapat tahu orang yang selama ini dipanggil kekasih tiba-tiba bertunang dengan orang lain.
"Puas menangis barulah saya sedar, hidup harus diteruskan. Tak guna saya hendak menangis sedangkan dia (Fizz) sedang gembira. Saya doakan yang terbaik untuk Fizz dan tunangannya, untuk keluarganya dan bakal keluarga mertuanya," ujar Almy sedikit beremosi.

Tambah Almy lagi: "Fizz juga tidak jelaskan apa-apa terhadap saya tetapi saya ada menghantar SMS kepada Fizz minta dia tampil memberi kenyataan supaya bukan saya seorang sahaja yang perlu dengan berdepan semua persoalan ini. Jawab Fizz ringkas sahaja, katanya 'ya,' dia akan beri kenyataan. Itu sahaja."

Putus setelah masuk tahun ketujuh menyulam cinta, akui Almy tidak mudah untuk menyembuhkan hati dan jiwa yang telah hancur berkecai.
"Ibu dan anak angkat saya, Nur Afrina Darwisyah yang kini berusia empat tahun sahajalah kekuatan saya ketika ini. Ibu tempat saya mengadu dan anak kecil itu semangat untuk saya terus hidup. Terima kasih kepada teman-teman yang banyak memberi semangat. Saya belum sempat pulang bertemu ibu di Pulau Pinang kerana sibuk di lokasi. Mujur juga, kalau tidak, saya hanya seorang diri di Kuala Lumpur," kata Almy.
Ahad lalu, Fizz Fairuz mengikat tali pertunangan dengan seorang wanita di Kuantan, Pahang, Azlyn Massiela Mohd. Nazar. Antara beberapa keping gambar pasangan itu yang tersebar di internet, Fizz dikecam kerana dilihat menyarungkan cincin ke jari Azlyn Massiela.

"Saya tidak mahu sentuh hal itu. Saya sudah kenal Fizz selama tujuh tahun, saya juga kenal keluarganya. Saya kenal lebih banyak kebaikan berbanding keburukannya. Banyak jasa baik Fizz kepada saya selama ini," ujar Almy reda dengan status Fizz yang kini bergelar tunangan orang akan berkahwin tidak lama lagi.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Support : About Me |
Copyright © 2013. GOSIP ARTIS, GAMBAR ARTIS, VIDEO ARTIS DAN HIBURAN. - All Rights Reserved
Template Created by Careeron9 Published by ejawatan
Proudly powered by Blogger