.breadcrumbs{padding:0px 5px 5px 0;margin-bottom:20px;margin-top:0px;font-size:11px;color:#ff0000;border-bottom:1px dotted #bbb;} -->

Erra dahagakan akhirat - Gosip Artis Popular

Di gosipkan oleh Unknown on Sunday 10 February 2013 | 15:04


Wanita bernama Erra Fazira Wan Chik masih primadona dalam jagat seni tanah air. Semalam usianya menginjak angka 39 tahun dan sepanjang lebih 20 tahun memberikan senyuman dan variasi emosi kepada pemujanya, Erra mengakui hidupnya tidak sempurna seperti apa yang dilihat di mata kasar.

Menyedari sumbang jika merasakan hidupnya sudah memiliki segala-galanya, kata Erra: "Doa dan harapan saya, moga pada usia yang mendatang ini saya memperoleh kehidupan yang bahagia dan tenang berdepan apa sahaja kesusahan dan kesakitan dalam hidup."

erra fazira
Kejutan hari jadi Erra oleh rakan-rakan
Sekilas pandang ungkapan itu terlalu kedengaran umum namun tegas ibu kepada Engku Aleesya itu, sebagai manusia dia seharusnya bersyukur kerana masih bernafas untuk meneruskan kehidupan.
"Saya pinjam semangat masa lalu untuk hari ini dan saya ambil kesusahan hari ini untuk bekal hari depan yang tidak boleh dijangka untung nasibnya," kata Erra yang ditemui selepas sambutan hari lahirnya yang dirancang oleh pihak produksi program bual bicara Primadona di Vivatel Hotel, Cheras, Jumaat lepas.
Membuka lembaran usia baharu, masih terlalu banyak kesempurnaan sebagai wanita yang mahu dikecapi oleh ibu beranak satu itu.
"Saya tidak sempurna, kehidupan dunia dan akhirat saya tidak cukup seimbang. Kemuncak impian saya sebagai seorang manusia ialah untuk mencapai keseimbangan itu. Mungkin pihak luar melihat saya lebih mengejar keduniaan berbanding akhirat namun dalamannya, saya juga dahagakan akhirat.
"Saya ada terfikir sampai bila lagi saya harus berlakon dan menyanyi, tak mungkin untuk selama-lamanya saya akan terus berlakon. Saya mahu cari landasan yang lebih stabil. Saya juga mahukan anjakan paradigma. Sebenarnya banyak cabang menanti untuk saya masuk dan memulakan sesuatu yang baru," jelas Erra lagi.
Dalam erti kata yang lain, Erra kini dalam proses penyucian minda agar hala tuju di depannya nampak jelas yang mudah dilangkahi.
"Dari segi kekeluargaan, saya sentiasa berfikir untuk mencari setiap kekurangan yang ada dan mahu perbaiki keharmonian dan tanggungjawab. Setakat itu sahaja yang mampu saya katakan," jelasnya tanpa mahu secara khusus memperincikan huraian tersirat yang mengalir dalam darahnya.
Faham benar apa lagi kisah peribadinya yang masih ditagih peminat, tentang kerukunan rumah tangganya bersama Engku Emran Engku Zainal Abidin yang selama ini berdepan bermacam-macam andaian. Erra tetap tidak mahu lagi bercerita lanjut. Cukuplah dengan ungkapan-ungkapan yang telah terluah daripada bibir itu. Selebihnya, jawapan kepada persoalan dan andaian ramai selama ini, hak mutlaknya tergantung di tangan Erra Fazira.

Bercakap tentang perjalanan kariernya yang masih berterusan, Erra yang masuk tahun kelima bergelar Bintang Eksklusif Astro berkemungkinan besar akan menyambung setahun lagi kontraknya yang bakal tamat pada Mei depan.
"Buat masa ini kontrak tetap akan disambung tetapi kontrak untuk pengacaraan dalam Primadona sahaja. Tentang kontrak sebagai Bintang Eksklusif itu, saya masih belum membuat keputusan. Kalau pun disambung, syarat-syarat yang diterima pakai selama ini akan dirombak semula. Tapi, dalam waktu yang sama, saya masih mahu mengekalkan nilai eksklusif itu," jelas Erra yang dijadualkan memulakan penggambaran tiga buah super telemovie terbaharu tidak lama lagi.




0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Support : About Me |
Copyright © 2013. GOSIP ARTIS, GAMBAR ARTIS, VIDEO ARTIS DAN HIBURAN. - All Rights Reserved
Template Created by Careeron9 Published by ejawatan
Proudly powered by Blogger