.breadcrumbs{padding:0px 5px 5px 0;margin-bottom:20px;margin-top:0px;font-size:11px;color:#ff0000;border-bottom:1px dotted #bbb;} -->
Home » , , , , , , , » Gosip Artis Terbaru - Puteri Sarah kini berhijab?

Gosip Artis Terbaru - Puteri Sarah kini berhijab?

Di gosipkan oleh Unknown on Wednesday 13 March 2013 | 01:39

OGA ada terbaca dalam blog hiburan mengenai artis seksi, Puteri Sarah yang mengenakan tudung dalam twitternya. So, Puteri Sarah memang dah bertudung lah sekarang? Alhamdulillah, kalau berita ni memang betul. Tiada orang kat atas muka bumi ni tak nak berubah kan. Ermmm..

Bagi yang mengikuti pelakon cantik ini di Instagram dan Twitter miliknya, pasti perasan akan perubahan pada gambar profilnya di mana memaparkan Puteri Sarah dengan imej berhijab.
Malah, dia juga menerima banyak pertanyaan akan hal tersebut.  Dan ketika dihubungi MH Online, Puteri Sarah atau mesra disapa Sarah memberitahu;

"Jujurnya, saya belum berhijab penuh lagi.  Gambar yang ada sekarang itu saya jadikan sebagai motivasi diri untuk berubah dan berhijrah.  Kiranya, buat masa sekarang saya bermula dengan memakai selendang dahulu dan 'step by step' memakai tudung penuh. 
 "Niat untuk berubah dengan berhijab sudah lama iaitu sejak tahun lepas lagi.  Bukan apa, saya dapat rasakan kehidupan saya seperti ada yang tidak kena dan hati saya sentiasa tidak senang.  Terfikir dan tertanya-tanya apakah perkara yang kurang itu.
 "Jadi, masuk tahun 2013 saya berazam untuk berubah.  Saya mula dengan cukupkan solat lima waktu dan mula memakai selendang.  Alhamdulillah, segala apa yang saya buat dipermudahkan oleh-Nya.  Malah, saya juga semakin gembira dan rasa lebih tenang."
 Ditanyakan adakah perubahannya itu atas dasar mengikut kehendak dan kemahuan orang tuanya, jawab Sarah lagi;

"Memang dari dulu lagi pun ibu bapa selalu tanya dan suruh.  Tapi, saya sendiri yang tidak buat lagi.  Tapi, perubahan ini adalah atas kesedaran diri saya sendiri dan bukannya ikut kehendak orang lain atau 'trend' masa kini.  Selain cuba berhijrah dengan berhijab penuh, saya juga mula mengikut ibu pergi ceramah-ceramah agama." 
puteri sarah bertudung
Puteri Sarah dengan imej bertudung dalam twitter


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Support : About Me |
Copyright © 2013. GOSIP ARTIS, GAMBAR ARTIS, VIDEO ARTIS DAN HIBURAN. - All Rights Reserved
Template Created by Careeron9 Published by ejawatan
Proudly powered by Blogger