.breadcrumbs{padding:0px 5px 5px 0;margin-bottom:20px;margin-top:0px;font-size:11px;color:#ff0000;border-bottom:1px dotted #bbb;} -->
Home » , » Perjuang rock kapak - Tarantula

Perjuang rock kapak - Tarantula

Di gosipkan oleh Unknown on Friday 14 December 2012 | 13:30



SUATU ketika dahulu, muzik rock kapak pernah menggegarkan industri hiburan tempatan apabila lagu-lagu yang dimainkan menjadi ikutan ramai. Muzik rock pernah berada di papan atas dalam senarai populariti, terutamanya sekitar tahun 80-an dan 90-an.
Atas inisiatif itulah, kumpulan Tarantula mahu menghidupkan kembali genre muzik yang pernah mempunyai jutaan peminat di seluruh tanah air.
Kumpulan yang diasaskan sejak 2004 itu disertai enam orang iaitu Johari Jumadi selaku vokalis, Ahmad Faizal Ibrahim (gitar utama), Hazrai Wahid (gitar kedua), Khairul Azhar Ibrahim (gitar bass), Mohd. Talha Abdul Rahman (pemain drum dan Asmadi Zainal (pemain keyboard).
Menurut Johari, tujuan mereka mahu mengembalikan genre rock kapak adalah kerana lagu-lagunya yang mempunyai jutaan peminat dan masih diminati ingga kini.
"Walaupun kelihatan seperti sudah semakin tenggelam dalam industri muzik tanah air, tidak dinafikan genre ini masih mempunyai peminat.
"Selain itu, muzik yang dihasilkan juga lebih menarik kerana dekat dengan pendengar yang menjadikan lagu-lagunya mempunyai perasaan dan hidup," tambahnya.
Antara lagu-lagu yang dinyanyikan kumpulan ini termasuklah Jangan Merajuk, Merebut Waktu dan Selamat Tinggal Cinta.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Support : About Me |
Copyright © 2013. GOSIP ARTIS, GAMBAR ARTIS, VIDEO ARTIS DAN HIBURAN. - All Rights Reserved
Template Created by Careeron9 Published by ejawatan
Proudly powered by Blogger